2006年7月6日 星期四

雅虎主題 - 不被父母接受的戀情

當初老公和我的交往也是不受父母的認同

"他是阿根廷人" 這是爸爸不同意的地方

"他比你大太多了" 是媽媽反對的原因

但他是我的初戀

我想是因此吧,我對他特別執著

後來媽媽坐下和我談心告訴我她反對的原因

我跟她說: "他是我選擇的,這就足夠了吧?"

末了父母了解了我的心

也只好接受他,接受這段異國戀囉~

現在我們已經有兩個聰明可愛的混血兒了


22 則留言:

  1. 要一直幸福下去喔.. 不然當初的抗戰就白費了

    回覆刪除
  2. 在世界的盡頭~MIMO2006年7月6日 下午5:09

    嗯! 我們一起加油吧!!

    回覆刪除
  3. 在世界的盡頭~MIMO2006年7月6日 下午5:11

    忘了講
    選妳所愛,愛妳所選
    是我的座右銘哦!
    希望我們都能跟另一半白頭偕老!

    回覆刪除
  4. 哇~~~阿根廷耶…
    好遠哦
    大概只有世界比賽的時候,才會看到這個國家的名
    那邊的人和善嗎?
    我猜想食物一定沒台灣好吃吧!
    就算我把廚子送過去,那裡沒材料也沒法煮啊!
    我看你還是自己下廚比較快吧!

    回覆刪除
  5. 好命的貓咪:迷路中2006年7月6日 晚上7:32

    看了你的文章~
    我想我要更努力堅持下去^^"~

    回覆刪除
  6. 在世界的盡頭~MIMO2006年7月6日 晚上7:38

    祝福妳, 貓咪~
    有情人終成眷屬!

    回覆刪除
  7. 如果 對自己的選擇無怨無侮
    那 有志者事竟成 還有什麼不能辦到的
    你看 我女兒不是長這麼大了嗎?

    拍攝人像要讓人物跳出來其實很簡單哦! 1背景顏色統一(如上圖"黑底"是我最常用的) 2衣服與背景最好是對比的顏色 3拿起相机多卡幾張如(上圖)再挑挑看你喜歡那一 ...《 詳全文 》

    回覆刪除
  8. 是有一點遠~
    那你們怎麼認識啊??

    回覆刪除
  9. 在世界的盡頭~MIMO2006年7月7日 下午5:38

    給呆呆:
    那時候有個男生在追我的好朋友
    而他就拜託我老公陪他
    這樣大家一起出去玩我朋友才不會推辭
    結果我跟老公先在一起了!

    回覆刪除
  10. 在世界的盡頭~MIMO2006年7月7日 下午5:45

    Yhs,
    那個男的不要也罷!
    男子漢大丈夫,態度也不表明
    算什麼嘛!
    不用急
    寧願錯過不好的才有機會得到最好的!!! (米米格言)

    回覆刪除
  11. 要依直幸福下去喔!互信互諒

    回覆刪除
  12. 恭禧囉!
    異國婚姻的經營真的很不容易呢!

    回覆刪除
  13. 那...那個男生有追到你朋友嗎?
    你是去阿根廷~才認識他們的嗎??

    回覆刪除
  14. Thank you for visiting my Blog. Photos of Agra Castle will be posted later once my article about Agra Castle gets ready. I did have a foreign boy friend, he was nice at the beginning, however, became strange later. We quarreled quite often which I thought was about the culture impact. Anyway, all is about fate. Wish you be always happy.

    回覆刪除
  15. 在世界的盡頭~MIMO2006年7月10日 下午2:30

    Thank you too for visiting me!!!
    I'll be waiting for your pics fromAngra Castle!
    And yes, Ifeel I'm very lucky to have a happy relationship with my Argentinian husband and his family; but I think that's because I have lived here most of my life, so I'm like a Agentinian too. That's why I didn't have problems adapting to Argentina's family culture & customs~

    回覆刪除
  16. Interesting! I dream of living in a foreign country by way of studying or something. However, not yet a chance to make my dream come true. One of my best friends immigrated into Argentina for years, just recently got the residence and renewed her new ID. She lives in Buenos Aires , invites me several times to visit her, but I need to work cannot take a long vacation. As I know, Thai Airways is the cheapest way to get to Argentina and stop by South Africa . Maybe we can become friend and I visit you once a chance to Argentina . Shall post Agra Castle soon, won't disappoint you.

    回覆刪除
  17. 在世界的盡頭~MIMO2006年7月12日 凌晨12:05

    I have never heard about Thai airlines, maybe is the Malaysian airline; that is the cheapest one, but they don't have direct flys to Argentina any more, you have to do a combination in Brazil.And the airline that stops by South Africa is the "South Africa airline", wich was the one we took to fly to Tw two years ago,you also will have to make a combination in Brazil. You should research about that issue. Of course we can be friends! and hope you can find the time to travel and visit us here, in the "End of the World"!!!

    回覆刪除
  18. 原來~用那幾個字就夠了唷!!
    (我也有發表此文,邀您來看看批評指教)

    回覆刪除
  19. 香水寶貝~心很灰2006年10月29日 下午6:04

    阿是大你幾歲呀....請問你們是在台灣認識的嗎......
    [版主回覆2006/10/30 21:14]此則為私密回覆

    回覆刪除
  20. 那你會常常回來玩嗎..
    [版主回覆2006/10/31 21:57]不常耶~
    十年前回去過一趟
    三年前又回去一趟
    下次就不知道什麼時候了...
    上次去的時候,還跟交友的網友聚會呢!
    不過你們的網聚就不太敢參加囉...
    太瘋狂了一點...
    還會有超大兔子馬拉桑...

    回覆刪除

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...